menu

Volkswagen I.D. CROZZ: zapowiedź nowego elektryka

21.04.2017, godz. 14:27
volkswagen-id-crozz
Volkswagen I.D. CROZZ foto: Volkswagen zobacz galerię

Trafi do produkcji w 2020 roku i będzie potrafił przejechać do 500 km na w pełni naładowanej baterii. Mowa o nowym bezemisyjnym Volkswagenie z napędem na cztery koła, który otrzymał nazwę I.D. CROZZ. Studyjna wersja tego elektrycznego auta, będącego połączeniem różnych segmentów, została zaprezentowana na targach Auto Shanghai 2017.

Volkswagen pracuje nad zupełnie nowymi, awangardowymi samochodami z napędem elektrycznym. - Do 2025 roku chcemy zwiększyć sprzedaż samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym do miliona sztuk rocznie. I.D. CROZZ odegra w tym kluczową rolę, a jego produkcja rozpocznie się w 2020 roku - powiedział Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen.

Czterodrzwiowy model I.D. CROZZ to pierwsze auto typu CUV od Volkswagena (Crossover Utility Vehicle) z elektrycznym napędem. Zbudowano go w oparciu o nową innowacyjną płytę modułową, stworzoną przez Volkswagena do budowy samochodów elektrycznych nowej generacji. Pojazd ma być wszechstronny i prezentować sportowy charakter. Jedno ładowanie akumulatorów ma zapewnić dystans do 500 km (wg normy NEDC). Auto ma dawać możliwość jazdy z prędkością do 180 km/h. Moc zespołu napędowego wynosi 225 kW. Na stacji szybkiego ładowania (prąd stały 150 kW) w ciągu pół godziny akumulatory tego auta można naładować do 80 procent pojemności.

Zobacz też: Volkswagen I.D. Buzz Concept: futurystyczny Ogórek

Co ciekawe studyjny Volkswagen I.D. CROZZ został stworzony dodatkowo z myślą o jeździe autonomicznej. Wszelkie dane i komunikaty są prezentowane na cyfrowych wskaźnikach z wykorzystaniem technologii rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Na znaczeniu zyskuje system sterowania przy pomocy gestów. Niezależnie od warunków zewnętrznych zawsze najwyższą jakość powietrza gwarantuje nowy system klimatyzacji CleanAir. Rozmieszczenie foteli sprawia, że wnętrze można konfigurować na różne sposoby. Powstaje maksymalnie wykorzystana przestrzeń jakiej nie ma obecnie żaden samochód tej klasy.

autor: Rafał Mądry zobacz inne artykuły tego autora
WIĘCEJ W SUPERAUTO