Nowa generacja BMW M5 z rewolucyjnym napędem xDrive

2017-05-21 15:46

Pojawienie się napędu na cztery koła xDrive w nowym BMW M5 miało oznaczać koniec pewnej ery w historii ekstremalnych limuzyn z Bawarii. Fani nie powinni jednak się smucić, bowiem inżynierowie przygotowali specjalny tryb pozwalający przerzucić 600 koni tylko na tylną oś!

Nowe BMW M5 pojawi się na salonie samochodowym we Frankfurcie, jednak już teraz producent podzielił się pierwszymi zdjęciami oraz informacjami na temat superszybkiej limuzyny.

Ekstremalne M5 będzie miało pod maską silnik V8 o pojemności 4.4 litra, wspomagany przez dwie turbosprężarki. Generuje on 600 koni mechanicznych oraz 700 niutonometrów momentu obrotowego. Zawsze będzie on połączony z ośmiostopniową przekładnią automatyczną M Steptronic. Dzięki temu nowe BMW M5 przyspiesza do setki w mniej niż 3,5 sekundy!

Zobacz też: Odświeżone BMW M2 – znajdziesz różnice?

O wiele ważniejszą wiadomością jest jednak pojawienie się nowej generacji napędu xDrive. Po odpaleniu auta, w domyślnym trybie pracy, 600 koni trafia wszystkie koła (lecz jak w przypadku Quattro od Audi, faworyzowana jest tylna oś). W trybie 4WD Sport przednia oś otrzymuje moc znacznie, znacznie później, przez co auto pozwala na sporą dawkę bezpiecznej zabawy. Tryb 2WD to tylko i wyłącznie napęd na tył. Tego typu rozwiązanie wymuszone jest przez konkurencję – również Mercedes w Klasie E AMG ma taki gadżet.

Dodatkowo na tylnej osi zainstalowano aktywny dyferencjał M, który cały czas dostosowuje przekazywanie mocy na każde z kół.

Na razie egzemplarze testowe ukryte są pod warstwą kamuflażu, więc niewiele można powiedzieć o rozwiązaniach aerodynamicznych nowej „empiątki”.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebook

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki