Nowa Kia Optima w wersji Hybrid i Plug-in Hybrid

2015-11-25 15:43

Kia Optima nowej generacji w przeciągu 12 najbliższych miesięcy pojawi się w dwóch kolejnych wersjach - Hybrid i Plug-in Hybrid. Innowacyjne systemy napędu hybrydowego mają stać się istotnym elementem wyposażenia eleganckiego sedana.

Szykowana Kia Optima Plug-in Hybrid (PHEV) będzie pierwszym modelem Kia na świecie ładowanym z zewnętrznego portu elektrycznego. Rozpoczęcie sprzedaży w skali globalnej przewidziane jest na drugą połowę 2016 roku. Samochód zostanie wyposażony w baterię akumulatorów litowo-polimerowych o pojemności 9,8 kWh, współpracującą z silnikiem elektrycznym o mocy 50 kW, co pozwoli przejechać wyłącznie w trybie elektrycznym około 43 km.

Serce innowacyjnego zespołu napędowego to benzynowa jednostka czterocylindrowa GDI 2.0 (bezpośredni wtrysk paliwa) o mocy 156 KM i 189 Nm sprzężona z silnikiem elektrycznym, co pozwala na podtrzymywanie ładowania akumulatorów po ich wyczerpaniu. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM przy 6000 obr/min. W przełożeniu napędu na koła pomaga sześciostopniowa skrzynia przekładniowa oraz zespolony z nią 50-kilowatowy silnik elektryczny, który w tym przypadku zastępuje tradycyjny konwerter momentu obrotowego stosowany w spalinowych wersjach Optimy. Czas ładowania baterii prądem o napięciu 240 V nie przekracza trzech godzin.

Zobacz też: Nowa Kia Optima - poznaj polski CENNIK limuzyny

Kia Optima Hybrid

Optima Hybrid nowej generacji posiadać będzie liczne ulepszenia, pozwalające zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 10% i zracjonalizować lokalizację podzespołów samochodu. Serce zespołu napędowego to jednostka czterocylindrowa GDI 2.0 o mocy 156 KM i sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Zblokowany 38-kilowatowy silnik elektryczny wraz ze sprzęgłem w miejscu tradycyjnego konwertera momentu obrotowego zapewni reaktywność i charakterystykę prowadzenia, jakie kierowcy Optimy Hybrid mają pełne prawo oczekiwać.

W celu dalszego obniżenia zużycia paliwa skrzynia zyskała nową, elektryczną pompę oleju. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 195 KM przy 6000 obr/min. Wsparciem jest zmodernizowana bateria akumulatorów litowo-polimerowych o pojemności 1,62 kWh – wyższej o 13% niż poprzednio. Umieszczona jest teraz poniżej podłogi bagażnika i nie wnika do przestrzeni ładunkowej, co umożliwia zwiększenie nie tylko jej powierzchni, ale także wyposażenie kabiny w dzieloną i składaną 60/40 kanapę tylną.

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki