Jeszcze mocniejszy Volkswagen Golf GTI

2016-11-14 15:27

Volkswagen modernizując swojego bestsellerowego Golfa, skorygował wygląd oraz podniósł osiągi usportowionej odmiany GTI. Kultowy kompakt na rok modelowy 2017 stał się mocniejszy i jeszcze bardziej wydajny. Co się zmieniło?

Volkswagen Golf GTI wytwarzany w głównej fabryce w Wolfsburgu, stał się bardziej wyrazisty. Auto powstające w odmianie 3- i 5-drzwiowej od strony wizualnej dostało kilka widocznych modernizacji. Wśród zmienionych elementów znajdują się inny przedni i tylny zderzak, nowe reflektory halogenowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej, nowe reflektory LED-owe zamiast ksenonowych, inne błotniki z przodu, a także nowe seryjne tylne lampy w technologii LED. Nie brakuje charakterystycznej czerwonej lamówki w pasie przednim, łączącej lampy z grillem, a także nowych wzorów obręczy kół z lekkich stopów oraz lakierów. Z tylnego zderzaka wystawiono chromowane końcówki wydechu, które mają większą średnicę.

Sprawdź: TEST VW Golf GTI Clubsport vs. Seat Leon Cupra 290

Wersja GTI z automatycznym systemem regulacji odstępu od poprzedzającego auta (ACC) oraz/lub z systemem Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego (City) i rozpoznawania pieszych, radarowy czujnik niezbędny do właściwego funkcjonowania tych systemów nie znajduje się już w widocznym miejscu w dolnej części zderzaka, lecz jest ukryty za znaczkiem VW na osłonie chłodnicy.

Wnętrze Golfa GTI z roku modelowego 2017 wzbogacono ponadto nowymi dekoracyjnymi panelami. W wyposażeniu można mieć w pełni cyfrowe wirtualne zegary wyświetlane na 12,3-calowym ekranie. Inny jest też system informacyjno-rozrywkowy. Wielki dotykowy ekran "Discover Pro" (9,2 cala, rozdzielczość 1280 x 640 pikseli) pozwala na obsługę za pomocą gestów. Kolorystyka detali interfejsu odpowiada czerwonej barwie typowej dla odmiany GTI.

Zobacz też: Oto NOWY Volkswagen Golf - GALERIA + WIDEO

To co najbardziej zainteresuje fanów GTI, to zmiany jakie dokonano pod maską w benzynowym silniku 2.0 TSI. Moc podstawowej turbodoładowanej odmiany wynosi teraz 169 kW/230 KM (więcej o 7 kW/10 KM). Bardziej rasowa odmiana GTI Performance to teraz 180 kW/245 KM (+ 15 KM). Obok 6-biegowej manualnej skrzyni, zupełnie nową konstrukcją jest 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia DSG, która wyparła 6-biegową przekładnię DSG.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku


Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają