Jaguar XE SV Project 8 - w pogoni za AMG

2017-06-28 17:49

Jaguar nie obawia się niemieckich pomysłów na samochody sportowe i staje w szranki z topowymi modelami AMG czy dywizji M. Nowy Jaguar XE SV Project 8 to jeden z najbardziej zaawansowanych projektów marki, lecz za kółkiem zasiąść będą mogli zasiąść jedynie nieliczni.

Stworzony przez grupę SVO (Special Vehicle Operations) pojazd to całkiem żwawy kocur. Pod maską zamontowano pięciolitrowe V8, które generuje aż 600 koni mechanicznych. XE SV Project 8 ma napęd na cztery koła, dzięki czemu auto katapultuje się do stu kilometrów na godzinę w 3,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 321 kilometrów na godzinę.

Zobacz też: Jaguar E-PACE może być kolejnym hitem marki

Sztuką nie jest jednak zrobienie mocnego samochodu, lecz utrzymanie go na drodze. Właśnie dlatego zamontowano twardsze zawieszenie z możliwością obniżenia go o 15 milimetrów na użytek torowy. Tylny dyferencjał ma dodatkową chłodnicę, a żadne hamowanie nie zrobi na Jaguarze wrażenia dzięki tarczom z włókna węglowego. Co więcej, XE SV Project 8 to pierwsze auto z silikonowymi łożyskami przeniesionymi wprost z Formuły 1.

Równie ważna jest aerodynamika. Przedni zderzak, maska, splitter czy dyfuzory wykonano z włókna węglowego. Podłoga jest całkowicie płaska, a tylny spoiler ma możliwość regulacji.

Pisaliśmy o: Jaguar XF Sportbrake: kombi arystokrata

Wnętrze z kolei – niemal tradycyjnie – wykończono alkantarą oraz włóknem węglowym. Standardowo auto ma kanapę z tyłu, ale możemy się jej pozbyć zamawiając pakiet Track, który obejmuje również półklatkę oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa. Jaguar jest wówczas lżejszy o około 12 kilogramów.

Jaguar XE SV Project 8 powstanie zaledwie w liczbie 300 egzemplarzy, a jego cena to nieco ponad 700 000 złotych.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki