menu

Volkswagen tworzy budżetową markę na wzór Dacii

21.02.2017, godz. 13:12
Volkswagen Golf IV generacja - rok 1997
Volkswagen Golf IV generacja - rok 1997 foto: Volkswagen

Postawienie na nogi rumuńskiej Dacii okazało się strzałem w dziesiątkę dla Renault. Teraz to grupa VAG planuje wprowadzenie kolejnej, taniej marki na rynek motoryzacyjny.

Pierwsze pogłoski na temat stworzenia budżetowej konkurencji dla Dacii pojawiły się już pięć lat temu. Być może już jeździlibyśmy tymi autami, gdyby nie afera Dieselgate, która wymusiła na niemieckiej grupie zmianę strategii. Po latach powrócono do pierwotnego planu, a pierwsze auta mogą wyjechać z fabryk już w 2019 roku.

Zobacz też: Rekordy sprzedaży! Jakie auta wybierali Polacy w styczniu?

Trudno się dziwić – w 2016 roku, na całym świecie, Dacia sprzedała prawie 600 tysięcy aut. Skoda z kolei, kiedyś pełniąca rolę marki "wejściowej", poważnie konkuruje już z Volkswagenem. Na rynku jest więc miejsce na kolejne auta.

Auta najpierw trafią na rynek chiński, później planowana jest ekspansja na Indie, Meksyk czy Brazylię. Europa na razie nie jest brana pod uwagę, choć w toku produkcji nie wyklucza się wprowadzenie taniej marki na Stary Kontynent.

Pisaliśmy o: Skoda Octavia z nowym silnikiem! Czy warto go wybrać?

Samochody oparte będą na pamiętającej lepsze czasy płycie podłogowej PQ35 (Golf VI, Skoda Yeti) z domieszką elementów z nowych pojazdów. Priorytetem będzie jednak cena. Najpierw zobaczymy sedana i SUV-a, spodziewamy się też przedłużenia tego ostatniego. Rynek Państwa Środka uwielbia długie auta, a w salonach czekają nawet Skody Yeti z większym rozstawem osi.

W styczniu Volkswagen odnotował spadek sprzedaży w Chinach w wysokości 14%. Europa z kolei kupiła o 7% więcej aut grupy VAG niż w styczniu 2016 roku.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
WIĘCEJ W SUPERAUTO