Volkswagen rzuca wyzwanie Mercedesowi

2016-10-20 18:32

Niemiecka marka w najbliższym czasie zaprezentuje model Phideon, który w Chinach ma konkurować z Audi, Mercedesem oraz BMW. Czy ma to sens, i najważniejsze, czy Phideon trafi do Europy?

Volkswagen Phideon został zaprojektowany od podstaw z myślą o rynku chińskim. Długi rozstaw osi, masywna sylwetka oraz skupienie się na wygodzie pasażerów z tyłu to atrybuty, które są uwielbiane w Państwie Środka.

Zobacz też: Volkswagen odlicza dni do premiery Golfa VII

Marka twierdzi, że klienci nie chcą już pokazywać swojego bogactwa wybierając jedną z trzech marek „premium”. Dlatego dla tych skromniejszych (przynajmniej pod względem prezencji) przygotowano Phideona.

Volkswagen już wcześniej eksperymentował z tego typu modelami. Wystarczy wspomnieć Phaetona, który oparty był na płycie podłogowej Bentleya Flying Spur. W 2002 roku oferował wyposażenie z topowych modeli – fotele regulowane w 12 płaszczyznach czy nawigację satelitarną. Później na jego pokładzie znalazł się np. adaptacyjny tempomat.

Volkswagen przy wprowadzaniu modelu Phideon ma nadzieję na zmianę swojego „masowego” wizerunku. Pod maską auta znaleźć można turbodoładowane V6 o pojemności trzech litrów (300 koni) lub mniejsze, dwulitrowe jednostki benzynowe. Ceny zaczynają się od około 53 tysięcy dolarów.

Auto na chwilę obecną będzie sprzedawane w Chinach, lecz jego ekspansja na rynek Europy nie jest wykluczona.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają