menu

Mercedes i BMW pożegnają się z kilkoma modelami

20.03.2017, godz. 13:15
mercedes-klasy-s-cabrio
Mercedes klasy S Cabrio foto: Mercedes-Benz

Rozwój uniwersalnych płyt podłogowych sprawił, że przygotowanie nowych modeli zajmuje o wiele mniej czasu. Producenci zachłysnęli się możliwościami tworzenia nowych segmentów w mgnieniu oka. Teraz okazuje się, że nie wszystkie z nich są tak dochodowe jak się spodziewano.

Jeszcze kilkanaście lat temu sytuacja była całkiem prosta – w ofertach producentów znaleźć można było klasyczne sedany, kombi, hatchbacka i ewentualnie kombi. Teraz możemy dosłownie przebierać w ofertach – czterodrzwiowe coupe, terenówka zmiksowana z coupe, nadwozie fastback, SUV cabrio (np. Range Rover Evoque), podniesione kombi…

Zobacz też: Lexus chce konkurować z BMW X1 i Mercedesem GLA

Okazuje się, że zarówno Mercedes jak i BMW cierpią z przesytu. Ian Anderson, szef marketingu bawarskiej marki stwierdził, że gama jest już pełna, a wprowadzenie kolejnych modeli pokroju X7 czy X2 będzie wymagać usunięcia niektórych modeli z oferty. Podejrzewamy, że chodzi o serię 3 w nadwoziu Gran Turismo.

Podobne stanowisko zajął szef Mercedesa, Dieter Zetsche, który zauważył, że sedany doskonale sprzedają się w Chinach, jednak trudno zarobić na kolejnych kabrioletach, które zawsze były samochodami niszowymi. Popularność sedanów podciągnęła również sprzedaż „czterodrzwiowych coupe”.

Kurczenie rynku można zauważyć już od 2008 roku. Warto zauważyć, że BMW połączyło siły z Toyotą, by opracować nową generację roadstera Z5 (w Japonii jako Supra).

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
WIĘCEJ W SUPERAUTO