Lexus RC F

i

Autor: Paweł Kaczor Lexus RC F

Lexusy GS F i RC F z bogatszym wyposażeniem seryjnym

2016-12-06 11:33

Lexus z dniem 1 grudnia rozszerzył wyposażenie podstawowe w swoich topowych autach z silnikiem 5.0 V8. Modele GS F i RC F teraz posiadają w standardzie zawieszenie AVS, istotnie wpływające na komfort jazdy i zapewniające większą stateczność przy skręcaniu.

Czym jest wprowadzona do sportowego sedana GS F i sportowego coupe RC F najnowsza generacja zawieszenia AVS o modulowanej charakterystyce? To elektroniczny układ sterujący, który nieustannie monitoruje i reguluje siłę tłumienia amortyzatorów każdego z kół, dopasowując ją do stanu nawierzchni z uwzględnieniem wybranych przez kierowcę preferencji.

AVS wykorzystuje szereg czujników – między innymi akcelerometr, czujnik żyroskopowy i czujniki prędkości. Dzięki stałemu monitorowaniu podłoża, poprawie ulega komfort jazdy i stateczność prowadzenia w szczególności na nierównych nawierzchniach. Nowe wydanie AVS oferuje 30 poziomów sztywności amortyzatorów (dotychczas było ich 9), które są automatycznie dobierane, by zapewnić precyzyjne dopasowanie charakterystyki zawieszenia do każdego rodzaju nawierzchni.

Przeczytaj: TEST Lexus GS F 5.0 V8: wymierający gatunek

Przy skręcaniu następuje odpowiednie usztywnienie amortyzatorów w reakcji na obrót kierownicy, działanie siły odśrodkowej i zachowanie pojazdu, dzięki czemu samochód doskonale trzyma się obranego toru jazdy, przechyły nadwozia są zminimalizowane, a pasażerowie mogą rozkoszować się płynną i wygodną jazdą.

W pełnym pakiecie zawieszenie AVS ma siedem funkcji automatycznej regulacji sztywności amortyzatorów, w tym przeciwdziałanie obniżaniu przodu i tyłu samochodu. Ograniczane jest też ugięcie zawieszenia przy gwałtownym hamowaniu i dynamicznym przyspieszaniu. Szerokie możliwości modulacji charakterystyki zawieszenia AVS zostały sprzężone z działaniem zintegrowanego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM) oraz z aktualnie wybranym trybem jazdy (ECO, NORMAL, SPORT S). W trybie SPORT S+ w maksymalnym stopniu kontrolowana jest sztywność amortyzatorów.

Oprócz nowego zawieszenia, oba modele otrzymały nowe kolory nadwozia: szary dla GS F i czarny dla RC F. Cena modelu RC F rozpoczyna się w Polsce od 397 900 zł, a modelu GS F od 445 900 zł.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają