menu

BMW M760i xDrive – najdroższy model w ofercie

07.02.2017, godz. 12:58
BMW M760i xDrive
BMW M760i xDrive foto: BMW

BMW M760i xDrive to nie tylko „siódemka” aspirująca do rodziny legendarnych samochodów z serii M, to także najdroższe auto w ofercie niemieckiego producenta.

Dywizja M nigdy nie przystąpiła do przerobienia eleganckiej serii 7 na torowego wojownika. Jak twierdzili sami inżynierowie, nie miałoby to większego sensu. Nadal nie zdecydowano się taki krok, lecz biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję pod postacią Audi S8 plus oraz Mercedesa-AMG S65, BMW musiało wziąć się do pracy. Oto seria 7 z dodatkami M Performance.

Pod maską mamy więc silnik V12 z Rolls-Royca o raczej niespotykanej pojemności 6.6 litra, generujący 610 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów momentu obrotowego. Moc trafia na wszystkie koła, a M760i katapultuje się do setki w 3,7 sekundy. Mercedes-AMG S65 może i ma więcej mocy, lecz taki sprint zajmuje mu nieco dłużej...

Zobacz też: Nowe BMW serii 5 Touring – lżejsze, szybsze i większe

Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 kilometrów na godzinę, ale jeśli zdecydujemy się na pakiet kierowcy M, auto pogna nawet 305 kilometrów na godzinę. Co ciekawe, to nieco... wolniej niż Alpina B7!

Jeśli jednak wolicie więcej komfortu, warto zdecydować się na wersję Excellence, w której nawet dźwięk wydechu skonfigurowano dla przyjemniejszego podróżowania z prędkością przekraczającą możliwości większości aut na drodze.

Pisaliśmy o: BMW Serii 7 - pełny polski CENNIK limuzyny

W przypadku konfiguracji auta... cóż, producent jest w stanie zaoferować niemal każdy dodatek jaki przyjdzie nam do głowy. BMW daje do wyboru kilkanaście rodzajów tapicerki, a z ciekawszych pozycji warto wspomnieć między innymi o takich dodatkach jak: szklany dach z elektryczną funkcją otwierania i podnoszenia, skórzane obicie deski rozdzielczej, podsufitka z alcantary, przednie reflektory laserowe, podświetlane progi, system BMW Night Vision z funkcją rozpoznawania osób czy aktywny tempomat.

Ceny BMW M760i xDrive zaczynają się od 815 000 złotych. Jedynym modelem, który może w przyszłości być jeszcze droższy, będzie prawdopodobnie gigantyczny SUV X7, którym współdzieli płytę podłogową z Rolls – Royce'm Cullinanem.

autor: Mateusz Lubczański zobacz inne artykuły tego autora
WIĘCEJ W SUPERAUTO